Informace o možnosti osobní přítomnosti ve škole
Organizace ve škole:
Ranní družina není poskytována
Začátek vzdělávacích aktivit je v 8:00 hod pro 1., 2. a 3. třídu, 8:15 pro 4. a 5. třídu. Škola se otvírá v 7:45.
Konec dopoledních vzdělávacích aktivit po obědě (před obědem, pro žáky, kteří se nebudou stravovat ve školní jídelně), odpoledních podle zájmu rodičů, nejdéle do 15:15 hod.
Zákonný zástupce je povinen vyjádřit zájem o docházku do školy s vymezením času a způsobu odchodu žáků ze školy na tiskopis „Oznámení zákonných zástupců o účasti žáka ve vzdělávacích aktivitách v ZŠ od 25.5. 2020 do 30.6. 2020“. Tento tiskopis je v příloze a je nutné ho dodat do školy v písemné podobě do 18.5.2020 (dáno MŠMT) – doporučuji hodit do schránky nacházející se vpravo od vstupních dveří školy.
Maximální počet žáků ve skupině bude 15, každý žák v jedné lavici s rozestupy. Složení skupin je neměnné po celou dobu od opětovného umožnění přítomnosti žáků ve škole do 30. 6. 2020. O zařazení žáků do skupin rozhoduje ředitel školy podle tříd a kritéria počtu přihlášených žáků.
Žáka nelze zařadit do školní skupiny později, než k 25. 5. 2020. Výuka tělesné výchovy není možná.
Vzdělávací aktivity jsou rozděleny na dopolední a odpolední část.
Cílem dopolední části je zajistit vzdělávání žáků v obsahu, který škola realizuje v rámci vzdělávání na dálku. Obsah vzdělávání dopolední části vychází ze vzdělávacího obsahu ŠVP školy. Jedná se především o hlavní vzdělávací obsah, který je žákům zadáván i formou vzdělávání na dálku. Dopolední část bude organizována formou vzdělávacích bloků, nebude probíhat podle rozvrhů. Konec dopoledního vzdělávání bude odlišný pro jednotlivé třídy – skupiny (z důvodu zabezpečení postupného přechodu jednotlivých skupin na oběd a zamezení jejich vzájemného kontaktu ve školní jídelně). V tuto dobu končí výuka a žáci odchází na oběd:
- 1. třída – skupina 11:00
- 2. třída – skupina 11:20
- 3. třída – skupina 11:40
- 4. třída – skupina 12:00
- 5. třída – skupina 12:20
Cílem odpolední části je zajistit zájmové vzdělávání žáků. Po obědě budou pro žáky v kmenových třídách v odpoledním bloku zajištěny volnočasové aktivity. Obsah vzdělávání odpolední části přiměřeně vychází ze vzdělávacího obsahu ŠVP školní družiny.
Provoz školy a hygienická opatření
Při cestě do školy a ze školy se na žáky vztahují obecná pravidla chování stanovená krizovými opatřeními, zejména:
Zakrytí úst a nosu ochrannými prostředky (dále jen „rouška“)
Dodržení odstupů 2 metry v souladu s krizovými nebo mimořádnými opatřeními (není tedy nutné např. u doprovodu žáka/členů společné domácnosti).
Před školou dodržovat odstupy 2 metry v souladu s krizovými nebo mimořádnými opatřeními (není tedy nutné např. u doprovodu žáka/členů společné domácnosti).
Pro všechny osoby nacházející se před školou platí povinnost zakrytí úst a nosu.
Při příchodu do školy se organizuje shromáždění žáků ve skupinách tak, jak budou následně společně ve třídách. Dále budou žáci plynule přicházet jednotlivě přímo do svých tříd. Přezouvání a odkládání svršků bude ještě upřesněno v závislosti na počtu přihlášených žáků tak, aby nedocházelo k akumulaci skupin.
Vstup do budovy školy je umožněn pouze žákům, nikoliv doprovázejícím osobám.
Všichni žáci i zaměstnanci školy nosí ve společných prostorách roušky. Každý žák bude mít s sebou na den minimálně 2 roušky a sáček na uložení roušky.
Žák je povinen dodržovat stanovená hygienická pravidla.
Škola organizuje provoz v šatnách, případně místech určených k odložení svrchního oděvu a přezutí tak, aby se zamezilo setkávání žáků z různých skupin.
Maximální počet žáků ve skupině je 15 s tím, že je nezbytné dodržet zásadu jeden žák v lavici ve třídě.
V průběhu pobytu ve třídě nemusí žáci ani pedagogičtí pracovníci nosit roušku, pokud je zachován rozestup 2 metry (nejméně 1,5 metru), (určí vyučující). Pokud dochází k bližšímu kontaktu (např. při skupinové práci), musí se roušky nosit i ve třídě.
Při sejmutí si každý žák ukládá roušku do sáčku.
Pravidla při poskytování školního stravování
Pro žáky je zajištěno stravování ve školní jídelně. V jídelně se při výdeji jídla nesmí potkávat žáci z různých skupin. Z tohoto důvodu budou žáci jednotlivých tříd s pedagogickým doprovodem přecházet do jídelny v budově MŠ s časovým posunem tak, aby nedocházelo k akumulaci skupin v jídelně. Přesný časový harmonogram, který bude i odpovídat konci dopoledního vzdělávání u jednotlivých skupin, bude rodičům sdělen (v závislosti na počtu přihlášených žáků).
Při stravování budou zajištěny obvyklé rozestupy jako ve třídě. Rouška se odkládá pouze při samotné konzumaci jídla a pití, a to do vlastního sáčku. Při vstupu do jídelny si každý žák umyje ruce či použije dezinfekci na ruce. Jinak se dodržují zvýšenou měrou běžná hygienická pravidla.
Osoby s rizikovými faktory
Do rizikové skupiny patří žák, který osobně naplňuje alespoň jeden bod (2-8) uvedený níže nebo pokud některý z bodů naplňuje jakákoliv osoba, která s ním žije ve společné domácnosti.
Doporučuje se, aby zákonní zástupci zvážili tyto rizikové faktory, pokud žák patří do rizikové skupiny, a rozhodli o účasti žáka na vzdělávacích aktivitách s tímto vědomím.
Při nebo před prvním vstupem do školy předkládá zákonný zástupce žáka tato prohlášení: písemné seznámení s vymezením rizikových skupin stanovených Ministerstvem zdravotnictví, a písemné čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění (např. horečka, kašel, dušnost, náhlá ztráta chuti a čichu apod.) - viz příloha Čestné prohlášení.
Rizikové faktory
1. Věk nad 65 let s přidruženými chronickými chorobami.
2. Chronické onemocnění plic (zahrnuje i středně závažné a závažné astma bronchiale) s dlouhodobou systémovou farmakologickou léčbou.
3. Onemocnění srdce a/nebo velkých cév s dlouhodobou systémovou farmakologickou léčbou např. hypertenze.
4. Porucha imunitního systému, např.
a) při imunosupresivní léčbě (steroidy, HIV apod.),
b) při protinádorové léčbě,
c) po transplantaci solidních orgánů a/nebo kostní dřeně,
5. Těžká obezita (BMI nad 40 kg/m2).
6. Farmakologicky léčený diabetes mellitus.
7. Chronické onemocnění ledvin vyžadující dočasnou nebo trvalou podporu/náhradu funkce ledvin (dialýza).
8. Onemocnění jater (primární nebo sekundární).
Způsoby předávání, vyzvedávání a omlouvání žáků.
Zákonní zástupci přihlásí žáky ke vzdělávacím aktivitám ve škole. Zároveň uvedou čas denního odchodu ze školy a uvedou, jakým způsobem budou žáci do školy i ze školy přicházet a odcházet – zda a v kolik hodin, sami nebo je bude někdo vyzvedávat.
Pedagogové budou vést evidenci účasti žáků. Rodiče mají povinnost informovat o neúčasti přihlášených žáků ve vzdělávacích aktivitách předem nebo nejpozději v konkrétní den. Ze školy odcházejí žáci podle sdělení času odchodů od zákonných zástupců.
Mgr. Jana Gregorová, ředitelka školy